Wymiana paska rozrządu

  • Odpowiedni dobór części: zawsze korzystamy z części światowych producentów SKF, INA, BOSCH, ROUVILLE
  • Gwarancja jakości: Wymiana rozrządu przy zakupie u nas części jest objęta gwarancją
  • Dbałość o szczegóły: wykonujemy naprawy zgodnie z zaleceniami produenta
  • Weryfikacja: po każdej naprawie dokładnie sprawdzamy działanie samochodu

Nie czekaj z  wymianą paska rozrządu!

Pasek rozrządu to część zużywająca się podobnie jak klocki i tarcze hamulcowe, filtry oraz świece zapłonowe / żarowe. Należy pamiętać o wymianie paska rozrządu zgodnie z przebiegiem zalecanym przez producenta. Zerwanie paska rozrządu powoduje poważne uszkodzenia silnika i generuje duże koszty.

Pytania o wymianę paska rozrządu.

Wymiana paska rozrządu powinna być wykonywana zgodnie z zaleceniami producenta samochodu. Okres ten zależy od przebiegu samochodu lub czasu napędzania silnika przez pasek rozrządu
Zależy to od budowy silnika, jeżeli pompa wody jest napędzana przez pasek rozrządu to zawsze należy wymieniać pompę wody. Czynność ta jest niezbędna do poprawnego napinania paska rozrządu
Cena usługi zależy od czasu wymiany paska rozrządu (według norm producenta) oraz ceny zestawu paska rozrządu (pasek, rolki, pompa wody, śruby). Dodatkowo w trakcie naprawy mogą dojść dodatkowe koszty: uszczelniacze wału i wałka rozrządu, koło zębate wału oraz płyn chłodzenia.
Nie, niektóre silniki napędzane są przez łańcuch rozrządu. Niektórzy producenci samochodów nie przewidują wymian łańcucha rozrządu w innych przypadkach jest to dłuższy okres przebiegu 150-200 tysięcy kilometrów. Jest to element dużo trwalszy niż pasek rozrządu, jednak czasami napinacze i ślizgi łańcucha się zużywają, a sam łańcuch się rozciąga. Warto więc kontrolować zużycie łańcucha rozrządu.
Pasek rozrządu to specjalny rodzaj paska napędowego zrobionego z gumy, materiału, nylonu i taśmy z włókna szklanego. Jest kluczowym połączeniem wału korbowego z wałkami rozrządu w silniku, jest odpowiedzialny za odpowiednie położenie tłoków względem zaworów w silniku. Możliwe zerwanie paska spowoduje zatrzymanie wału korbowego i zderzenie zaworów z tłokiem. W większości układów powoduje to remont kapitalny silnika.

Pasek rozrządu jest zawsze napięty. Trzyma on wagę około 2 ton i kręci się kilka tysięcy razy na minutę. Takie obciążenia wymagają okresowych wymian paska według wymagań producenta. Nigdy nie przedłużaj tego okresu!

Wymiana paska zawsze musi być wykonana z wymianą rolek napinających i prowadzących pasek oraz pompy wody jeżeli jest z niego napędzana.