Wymiana klocków hamulcowych!

  • Wymiana klocków i tarcz hamulcowych tylko na sprawdzonych produktach.

  • Gwarancja bezpieczeństwa: korzystamy z doświadczenia światowych firm. Przy każdej wizycie kontrolujemy stan klocków i tarcz hamulcowych.
  • Najlepsza jakość w dobrej cenie: naszym Klientom proponujemy części najlepszych światowych producentów TRW, ATE, BREMBO, FERODO.

  • Szybka diagnoza i naprawa: sprawnie znajdujemy i rozwiązujemy problem, dzięki czemu oszczędzasz swój czas i pieniądze.
wymiana klocków hamulcowych
układ hamulcowy,

Kompleksowa naprawa układu hamulcowego zapewni Tobie bezpieczeństwo!

  • sprawdzenie tarcz i klocków hamulcowych,
  • kontrola szczęk i bębnów hamulcowych,
  • test płynu hamulcowego,
  • kontrola szczelności przewodów, cylinderków, pompy hamulcowej
  • test dodatkowych układów ASP,ABS, ESP, TCS i innych

Wymiana klocków hamulcowych i tarcz hamulcowych – jak to prawidłowo wykonujemy!

Diagnostyka i demontaż klocków hamulcowych i tarcz

  • Gdy klocki hamulcowe i/lub tarcze hamulcowe nadają się do wymiany. Po pierwsze przed rozpoczęciem naprawy układu hamulcowego dokładnie sprawdzamy wszystkie uszkodzenia w okolicach osi: zużycie tarcz i klocków oraz stan przewodów hamulcowych, stan zawieszenia i układu kierowniczego
  • Następnie ustalamy minimalną grubość tarcz hamulcowych, nie może ona przekroczyć minimalnej grubości podanej przez producenta. Jeżeli tarcza jest cieńsza niż minimalna grubość lub widać na niej nadmierne zużycie, przegrzanie bądź rysy wymieniamy komplet tarcz hamulcowych

Przygotowanie powierzchni do wymiany klocków hamulcowych

  • W kolejnym kroku po demontażu starych tarcz, dokładnie czyścimy powierzchnie styku i krawędzie piasty koła. Uważamy aby nie uszkodzić piasty koła oraz zabezpieczamy zacisk hamulcowy, aby nie naprężać przewodów hamulcowych
  • Następnie powierzchnia piasty jest odtłuszczana i oczyszczana zmywaczem hamulcowym. W uzasadnionych wypadkach, zgłoszenie przez klienta bicia podczas hamowania, mierzymy bicie boczne piasty koła
  • Później oczyszczamy otwory prowadnic wymontowanego zacisku oraz jego mocowania z rdzy i zabrudzeń. Sprawdzamy dokładnie zacisk pod kątem uszkodzeń. Jeżeli są uszkodzone gumowe elementy uszczelniające zacisk. Wymieniamy je.
  • Smarujemy powierzchnie prowadnic i mocowania zacisku hamulcowego nieprzewodzącym, odpornym na temperaturę i nie
    zawierającym cząsteczek stałych (bez cząstek metalowych) smarem ceramicznym. Nigdy nie stosujemy pasty miedzianej!

Wymiana klocków i tarcz hamulcowych- montaż nowych części

  • W kolejnym kroku montujemy tarczę hamulcową. W niektórych przypadkach wykonujemy pomiar pod kątem bicia nowej tarczy na pojeździe.
  • Następnie cofamy tłoczki hamulcowe w zacisku, przy pomocy odpowiedniego przyrządu, w niektórych przypadkach niezbędne jest użycie komputera (zaciski z elektrycznym hamulcem ręcznym).
  • Potem montujemy nowy komplet klocków hamulcowych. Obszar styku prowadnic z klockiem hamulcowym jest smarowany smarem ceramicznym.
  • Na końcu zakładamy koła w samochodzie, sprawdzamy poziom płynu hamulcowego. Kilkukrotnie hamujemy, aby tłoczki wróciły na swoje miejsce i jedziemy na jazdę próbną.
zadowolona klientka

Wymiana klocków hamulcowych – częste pytania.

Istnieje wiele oznak nieprawidłowej pracy układu hamulcowego. Do najczęstszych z nich należy metaliczny dźwięk podczas hamowania, zazwyczaj oznacza on zużycie klocków hamulcowych. Inną oznaką nieprawidłowej pracy może być miękki pedał hamulca, bicie kierownicy podczas hamowania oraz zapalenie się kontrolki układu hamulcowego. Nie zwlekaj i kontroluj regularnie układ hamulcowy.

Tak, ale tylko częściowo! Sprawdzana jest siła działania hamulca zasadniczego na każdym kole oraz działania hamulca pomocniczego potocznie zwanego ręcznym. Badanie techniczne jednak nie sprawdza grubości tarcz i klocków hamulcowych, jakości płynu hamulcowego oraz działania systemów pomocniczych.