Dobierz akumulator do swojego samochodu!

Poszukując akumulatora do swojego samochodu najłatwiej jest wybrać taki sam model akumulatora jaki poprzednio został zamontowany. Jednak często jest to niemożliwe! Warto więc sprawdzić jaka była pojemność [Ah] starego akumulatora i wybrać akumulator o nie mniejszej pojemności. Ważne są też wymiary akumulatora, aby zmieścił się w skrzynce akumulatorowej.

W nowoczesnych samochodach z systemem START&STOP należy zwrócić uwagę na budowę akumulatora. Niezbędne jest w nich stosowanie akumulatorów AGM, które szybko się ładują i są przystosowane do częstszej pracy rozrusznika

UWAGA! W celu sprawdzenia dostępności akumulatora prosimy o telefon 523752196

akumulator
Filter products / Showing 1 - 16 of 50 results
Pojemność akumulatora [Ah]
Długość [mm]
Szerokość [mm]
Producent

GWARANCJA

Udzielamy gwarancji na każdy zakupiony u nas akumulator. W zależności od rodzaju akumulatora, producenta i pojazdu gwarancja jest udzielana na 12, 24 lub 36 miesięcy.

  • Akumulatory EXIDE PREMIUM 36 miesięcy

  • Akumulatory BOSCH, VARTA, EXIDE, 4MAx- samochody osobowe 24 miesiące

  • Akumulatory 4MAX- samochody ciężarowe 12 miesięcy

ROK PRODUKCJI I PRZECHOWYWANIE

Akumulatory w naszym sklepie pochodzą z najnowszych dostaw. Dzięki temu zyskują Państwo gwarancję, że są to akumulatory najwyższej jakości. Okresowo akumulatory są sprawdzane i doładowywane, aby zawsze były gotowe do użycia.

System start-stop występuje w dwóch generacjach. Starsza, podstawowa polega tylko na wyłączaniu silnika w określonych sytuacjach, np. podczas postoju na światłach. Nowsza – wyposażona jest w układ odzyskiwania energii przy hamowaniu. W każdym z tych systemów akumulator poddawany jest intensywnemu procesowi ładowania i rozładowywania.

W przypadku pierwszej generacji wymiana akumulatora to standardowa procedura, która polega na wyjęciu starego i zamontowaniu nowego. Musimy tylko pamiętać o tym, aby wybrać model dedykowany do samochodów z systemem start-stop oraz żeby wszystkie parametry były zgodne z tymi w starym akumulatorze.

W przypadku drugiej generacji systemu start-stop wymiana akumulatora to już bardzo skomplikowane zadanie, które wymaga odpowiedniej procedury oraz zakodowania w pamięci komputera samochodu informacji o wymianie akumulatora. Konieczne w tym wypadku będzie użycie komputera diagnostycznego. Standardowe odpięcie starego i podłączenie nowego akumulatora nie przyniesie oczekiwanego efektu i – prędzej czy później – samochód przejdzie w tryb awaryjny lub w ogóle nie da się uruchomić.

Najlepszym sposobem na kontrolę stanu akumulatora jest sprawdzenie jego kondycji przy pomocy testera. Znajdziemy go w większości warsztatów samochodowych i serwisów. Tester wykonuje pomiar baterii pod obciążeniem. Wynik negatywny powinien być dla nas bodźcem do wymiany akumulatora.
Często zapominamy, że żywotność rozruchowych akumulatorów kwasowo-ołowiowych wynosi od 3 do 4 lat, mimo że producenci deklarują znacznie dłuższy czas ich działania. Krótszy czas pracy akumulatora wynika z braku właściwych warunków użytkowania. Są to między innymi:
Zbyt niskie lub zbyt wysokie temperatury – wbrew powszechnej opinii nie tylko mróz ma negatywny wpływ na stan akumulatorów, ale także upał.
Intensywna jazda miejska z dużą liczbą zatrzymań, np. w korkach – zbyt częste cykle ładowania i rozładowywania, które powodują stan permanentnego niedoładowania akumulatora.
Częste rozruchy, które pobierają sporo energii.
Nadużywanie odbiorników elektrycznych, np. pozostawienie włączonego ogrzewania tylnej szyby oraz częsta jazda przy coraz niższej prędkości obrotowej silnika (oszczędność paliwa), co sprawia, że akumulator jest niedoładowany.
Nieodpowiednie dobranie akumulatora do samochodu lub nieprawidłowy jego montaż.